Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 1 februari 2012

Beställning av växtstöd

Jag har börjat få beställningar av växtstöd, marschalltorn, lyktstolpar och annat kul till trädgården. Det är klokt att börja fundera nu om Per smed ska hinna tillverka era grejer. Det är faktiskt  den 1:a februari idag och snart kommer snösmälningen. Jag lovar, vi kommer att bli förvånade i år också över hur fort det faktiskt gick.


 Bänk och litet bord i samma stil. Detta är väldigt praktiska möbler eftersom man aldrig behöver tänka på inoljning och vinterförvaring. De levereras utan cementplattor men dessa är lätt att hitta i vilken bygghandel som helst.

Clematisstöd


 Ställning för två krukor. Denna ställning finns också att sticka ner i marken.


Till höger i bilden ser ni en bit av ett oehört läckert marschalltorn. Det var fantastiskt att kunna tända fyra marschaller på höjden under vinterns högtider. Den är jättefin att tända upp även under sommaren och dessutom kan du ju använda den som klätterstöd för växter.


En leverans under tidig vår. Här ligger bl.a. en planteringsring. En sådan har jag använd till min myr.

 
Rosburar som ligger och väntar på sina beställare.


2 kommentarer:

  1. margareta rodensjö11 februari 2012 kl. 12:40

    Visst behöver jag några till...

    SvaraRadera
  2. Hej Maggan!
    Imorgon ska jag gå ut och se om de du vill ha finns hemma. Annars fixar jag!

    /pia

    SvaraRadera