Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

söndag 16 oktober 2011

Pynt

Torvans välkomstdrake

Innan jag tog en tur till svampskogen igår gick jag en sväng i trädgården och fotograferade lite av Torvans pynt. Det är kul med lite överraskningar i trädgården även om jag är ganska sparsam med sådant. Jag vill att det ska vara växterna som spelar huvudrollen i trädgårdsteatern.






Alla Torvans maskar heter Max och de här två kryper glatt på hyllan i planket. Det är keramikern Evelin Skeppström som gör dem.

En stor julgranskula hänger i björken. Den har hängt där i några år, sommar som vinter.


Här står Torvans designade krukställning. Krukorna har inget dräneringshål eftersom inget fat kan stå under och samla upp vatten. Denna fina ensemble kan du ha både ute och inne.

För er som undrar om jag hittade någon svamp. Jo, jag var ute i lite drygt tre timmar och jag kom hem med 7,2 kg trattkantareller! Och nej, den är inte rensad än!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar