Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

tisdag 18 oktober 2011

De sista blommorna för säsongen


De är inte så många kvar nu, de växter som fortfarande har blommor att visa upp. Clematis 'Huldine' har en blomma kvar, men bara en enda.


Gulbladig mattram är snygg från vår till höst. Den är fortfarande superfräsch både i bladverk och blomma. Mattram har jag haft i trädgården i många år. Jag fick den första plantan av Maggan, en trädgårdskompis och varje år dyker det upp många nya fröplantor och alla har lika vackert limefärgade bladverk. Tack Margareta! Jag behåller inte riktigt alla plantor men väldigt många. Nu så här på höstkanten känns de ljust gröna plantorna extra värdefulla.
                            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar