Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

måndag 4 april 2011

VÅR!

Idag kom våren på riktigt! Efter en helg med riktigt gråväder så har vi idag kunnat njuta av en fantastiskt eftermiddag i solen. Fåglarna är lyckliga och och de kvittrar och njuter av sol och värme och det gör vi också! Äntligen!



Grodprinsen har vaknat.

Jag upptäckte att en av mina julrosor blommar. Det är ingen fantastisk blomning precis. En enda liten förskrämd blomma men så fantastiskt efterlängtad denna blyga skönhet är!

Detta är inte den julros som blommar just nu. Denna Helleborus orientale kommer senare. Lite bildmanipulation alltså.




Det gäller att inte glömma att det faktiskt är april och vädret i april är ostadigt. Men det gör inget för nu är våren här på allvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar