Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

lördag 3 april 2021

Torvan öppnar 24-25 april. Oplanerat påskfirande!

 Glad Påsk!💛💛💛


Här blev ett planerat påskfirande till ett oplanerat sådant! En liten förklaring vill ni ha, eller hur?

Våriris, Iris reticulata troligen av namnsorten 'Harmony'



Rosa videkissar i trädgården, Salix chaenomeloides'Mt. Aso'

💛💛💛

Mannen och jag packade in hunden och resväskan i bilen för att spendera påskhelgen hos dottern i Skåne. Vi skulle äntligen få träffa barnbarnen och också få njuta en lite mer framskriden vår än vad vi har här hemma i Tullinge. Vi skulle inte åka runt och frottera oss med allmänheten utan bara spendera några dagar tillsammans med lilla familjen. Igår, på långfredagen, gav vi oss iväg, men när vi kört 45 mil så ringde dottern och berättade att ena barnbarnet kroknat under eftermiddagen och uppvisade förkylningssymptom. Det var bara att vända hemåt igen. 90 mil i bil kändes ganska tufft, det blev en lååång långfredag. Idag tar vi det lugnt och ett nytt inlägg här på bloggen känns som lagom pyssel.


Jag öppnar Torvan den 24-25 april och jag hoppas på lite mer värme och vår till dess, men april kan ge oss en massa spännande väderfenomen, från värme och sol till snöfall. Ingen idé att planera och hoppas för mycket, det har man ju lärt sig. Hmmm...

En del av vad som kommer att finnas på Torvan vid öppning här nedan. Idag visar jag inga växter men det kommer att finnas massor av vårväxter.


Portalerna, samt stöden S, T, U och V är beställningsvara och är ni intresserade av dem så måste ni snabbt höra av er till mig.




Sköldpadda i betong
Groda att hänga, exempelvis i armeringsnätet.





Fransk lilja med boll, på en 2 meter hög stav.



Ni som har köpt rostiga fjärilar av mig tidigare vet hur stora de är. Denna nya fjäril är som synes mycket större.


Välkomna till Torvan 24-25 april!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar