Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

måndag 18 juni 2018

Trädgårdsamatörernas riksmöte i Stockholm


I helgen som gick firade vi Trädgårdsamatörer riksmöte, och det var Stockholmskretsens tur att ordna festen i år. Att vara värdar för detta event, som varje år ordnas någonstans i Sverige kräver noggranna förberedelser och vi har jobbat länge för detta.

Festen öppnas alltid med ett mingel då man äter lite gott och umgås och vi startade minglet på vackra Millesgården, som hade öppet bara för oss och sedan fortsatte vi med att äta buffé på hotell Foresta. Vädret var perfekt och Millesgården i kvällssolen var fantastisk. Tack alla vädergudar!








Under helgen visade jag trädgården för två busslaster trädgårdsamatörer och det var väldigt kul. Så många trevliga och vänliga människor, det är klart att det är roligt att träffa gamla och nya bekanta och vänner!



De stora planteringslådorna (det står två lite mindre lådor bakom som inte syns) och kantremsan i plåt, kommer från Kullagården. Jag är återförsäljare för Kullagårdens växtstöd och smide så kontakta mig gärna!





















Nästa helg är det också fest i trädgården för då är det midsommar. 

Torvan är stängd under midsommarhelgen
men helgen efter, 
lördagen den 30 juni och söndagen den 1 juli 
kl. 11-15, 
är ni välkomna! 

Efter det semesterstänger Torvan ett tag.


1 kommentar:

  1. Va roligt att det blev så lyckat! Bra jobbat av alla er som har hållit i detta gigantiska projekt!
    Kram Nora

    SvaraRadera