Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 1 juni 2018

Gullregnstider!

Välkomna till Torvan i helgen, lördag-söndag kl. 11-15! Välkomna!


Nu blommar gullregnen i Tullinge och det är verkligen praktfullt! Rikstensvägen där Torvan ligger är kantad med gullregn och inne i vår trädgård finns ett stort gullregn vid altanen. Att sitta under trädet och omges av doften och humlesurr är så härligt!



Geranium argenteum blommar och jag älskar denna lilla söta näva med silvrigt bladverk. Jag har små plantor till försäljning och det är roligt för detta är en liten raritet. Den hittar man inte till försäljning så lätt.







Adiantum pedatum finns bara i rabatterna men den skira ormbunken Adiantum venustum nedan finns till försäljning. Den klarar sig utmärkt i Tullinge. Jag har haft den i trädgården i många år.



Idag fick jag leverans på jättefint och ovanligt pynt till trädgården. 
Kom och titta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar