Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 6 maj 2016

Växtstöd, trädringar och krukor

Imorgon öppnar Torvan och jag ska snart gå ut för att fixa det sista inför årets öppning. Jag kunde verkligen inte ha önskat mig ett bättre väder att jobba i, för det är "SOMMAR"! Jag tror att det kanske är "sommar" för oss alla som bor i detta avlånga land. På smhi:s karta igår var det idel solar! Så underbart! Men också lite konstigt om man tänker på hur vädret var förra veckan.

Vi har ganska många växtstöd hemma, men allt på bilden finns inte. De största grejerna, som exempelvis portaler, finns bara som beställningsvara. Om ni har drömt om en portal är det dags att beställa NU! Cortenplåt till rabattkanter likaså. 





Trädringen finns här, men bara i några få exemplar.


Den är öppningsbar och i mitt tycke, fantastisk! 


På Kullagården sker mycket fantastiskt arbete! 



Om det är något ni behöver som inte finns här på Torvan så är det beställning med det snaraste. Leverans kan ske i skiftet maj-juni.

Välkomna till Torvan lördag-söndag kl. 11-15!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar