Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 25 maj 2016

Koltrast under sängen!

Hur många av er har haft en koltrast under sängen? Det har vi!

Igår hörde jag ett panikslaget "skrik" från en fågel på altanen och när jag gick dit för att se vad det var som stod på, såg jag en koltrasthona sitta på golvet och trycka. Hon hade blivit överraskad av att stöta på Iza, vår Parson russel terrier, som låg i en av stolarna. Iza låg kvar och tittade. Hon rörde inte en fena och kanske var denna lilla pippi en av dunbollarna som kläcktes i krukförrådet i april för hon var osedvanligt förvirrad och hoppade in genom altandörren när jag närmade mig. Suck! Hon gick husesyn och jag gick efter. När hon gick in under sängen blev jag riktigt orolig! Nåja, så småningom fick jag ut henne genom ytterdörren genom att fösa henne framför mig med en badhandduk. Stackarn, vilket äventyr!



Detta är nog första gången jag postar ett inlägg utan växter, men fåglar hör också hemma i en trädgårdsblogg, tycker jag!

Välkomna till Torvan  
lördag 12.30-15 och 
söndag 11-15! 
OBS! Senare öppning på lördagen!

2 kommentarer:

  1. Gulligt, våra koltrastar får aldrig vara i fel för skatorna, dom odjuren. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  2. Det var väldigt gulligt men lite nervöst. Jag kom på mig själv med att bebisspråk med den lilla pippin.

    Kram!
    pia

    SvaraRadera