Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

måndag 18 april 2016

Mässa på torsdag

Idag ska den första lasten packas i bilen men det blir ikväll det. Innan dess ska mycket hinnas!

Det är ganska fint väder idag och det är skönt, för att plocka i ordning vilka växter som ska med till mässan i hällande regn, är inget jag önskar mig. 


Trillium grandiflorum 


Trillium grandiflorum och Trillium erectum ska packas och även vitsippan Anemone nemorosa 'Blue Eyes'.


Anemone nemorosa 'Blue Eyes'


Tyvärr har jag inga Pulsatilla grandis att erbjuda. Bilderna nedan, tog jag på Göteborgs botaniska förra helgen.


 Stor backsippa, Pulsatilla grandis




Hoppas vi ses på mässan någon av dagarna torsdag-söndag.
Nordiska trädgårdar 21- 24 april har öppet 9-18 varje dag.

Välkomna till Torvans och Kullagårdens monter C09:51

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar