Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 2 maj 2012

Pionstöd, klematisstöd och rosstöd

Smhi har varnat för vinter till helgen men nu när jag tittade så ser det hela bättre ut. Jag lovade några kunder igår att, till helgen, ta in växter till utekrukorna. Sedan fick jag lite kalla fötter. Det är ingen idé att köpa in en massa växter som fryser första natten de står ute. Nu ser det det ljusare ut igen vädermässigt.

Så här ser Syringa x hyacinthiflora 'Maidens Blush' ut nu.

Det var ganska många som hittade hit igår. Det är verkligen jätteroligt att vara igång igen efter vintern! Flera av dem som kom var intresserade av växtstöd. Det fnns tyvärr bara några få växtstöd kvar efter trädgårdsmässan i april. Påfyllning blir det i slutet av maj för då kommer Per Johannesson med sin lastbil och lastar av massor med kul och nyttigt smide för trädgården.

Så här kan det se ut när lagret är fullt.

Om du vill vara säker på att få det du behöver så föreslår jag att du lägger en beställning. Titta på Torvans hemsida för lite prisuppgifter. Där finns också bilder att titta på så att du vet vad du beställer.


Detta klematisstöd är 240 cm högt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar