Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

måndag 28 maj 2012

En osannolik trädgård

Under vår resa på Jylland såg vi fantastiska trädgårdar att bli inspirerade av. En av dem var dessutom osannolik! Vi såg inte ett ogräs där och allt, allt var perfekt! Den var enormt vackert designad och varje växt var snyggt exponerad och dessutom märkt med namn.

När bussen stannade möttes vi av detta och det lovade ju verkligen gott.



När vi sedan klev runt gaveln på huset tappade de flesta av oss andan. Vi kunde nästan inte tro på vad vi såg.













Vilken gräsmatta! Nu är ju inte gräs det som jag brinner mest för i en trädgård men oj så vackert! Jag skulle väldigt gärna ha haft en sådan gräsmatta! Fantastiskt! Och dessa skarpt skurna kanter mot fantastiska partier med kul växter, imponerade verkligen.



 Vi var så tagna och rejält avundsjuka, åtminstone jag, men vi tröstade oss med att detta var en osannolik trädgård och en ouppnåelig dröm ... i en vanlig villaträdgård i en liten stad på Jylland.

5 kommentarer:

  1. Oj, så läckert!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Hej!Har under en längre tid haft en ovillig dator men nu tror jag den är lite mer medgörlig. Har läst massor med bloggar ikväll och förståss din också. Kul att Danmarksresan var bra. Kanske man kan få adress till någon av trädgårdarna. Nu står det inte på förrän vi kommer!
    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alla adresser, inga problem! Och snart ska vi få se trädgårdar i Linköping också. Det ska bli så kul!
      Vi ses! Kram!

      Radera
    2. Hej, vi är 6 tjejer som ska åka till Nordjylland i början av augusti. Går det att få lite tips och adresser dit ni var?
      Mvh Irén

      Radera