Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 6 maj 2011

Gräs är snyggt!

Jag är väldigt förtjust i det lilla gräset Luzula pilosa 'Igel'. Det är ett gräs man kan inreda med. Jag har några stora gatstenar liggande och jag ska försöka härma vad jag såg i en trädgård.

Detta vårfryle blir ca: 10 cm högt. Det liknar en ganska välkammad kalufs och växer snabbt. Man kan placera det både i sol och skugga och det blir snyggast i en någorlunda näringsrik och fuktig jord. Det går utmärkt att dela så att man får fler kalufser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar