Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

lördag 9 april 2011

Snart uppdaterad hemsida

Jag arbetar för fullt med att få Torvans hemsida uppdaterad. Jag kommer att öppna Torvan lagom till Mors dag. Det är ju ett tag kvar men mina kunder behöver få veta vad som är nytt för i år.


Det fattas en del foton till hemsidan. Jag ska se om jag kan hinna med att fota lite i helgen. Men det finns annat jag kommer att prioritera i första hand.

Snön har nämligen smält bort nästan helt och hållet så nu kan börja fixa i trädgården. Det ser för närvarande ut som kriget. Det som göms i snö kommer upp i tö. De där krukorna som jag lämnade i en hög och... Det krävs en del jobb för att man ska kunna börja njuta trädgård här på Torvan.

Fast om man tittar nära, på de där crocus tommasiniana 'Ruby Giant' som blommar och den där fantastiskt gröna koreagranen Abies koreana 'Tundra' som har tinat fram. Ja då njuter man!

Ja, jag vet, den här bilden har ni sett förut men vet ni! Hur många gånger jag än lägger upp den så blir det inte tillräckligt. Denna krokus har en färg som gör att den syns på mycket långt håll. Den lyser verkligen! Ruby Giant är verkligen en liten gigant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar