Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

söndag 24 april 2011

Klematiskungen Magnus Johnsons krukor

Jag älskar dessa krukor som Magnus Johnson designade för sin verksamhet på plantskolan i Södertälje. De är handdrejade och det syns tydligt när man tittar inuti dem. De är dessutom 60-70 år gamla och det kan inte hjälpas, jag tycker att det är fascinerande detta att de har passerat genom så många händer. Tänk så många drömmar om underbara växter som omgett dessa krukor!


Jag är så glad att kunna erbjuda dessa krukor till försäljning på Torvan i sommar.


Narcissus romieuxii 'Julia Jane' blommar. Det är min favorit bland narcisserna. Inte bara för att den är så fantastiskt söt och vacker utan också för att den kommer så tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar