Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

lördag 23 maj 2020

Växtstöd och trädgårdsprydnader i rost!



I våras var jag lite bekymrad över Torvans läge med växtstöd. Jag fick många beställningar och lagret började tömmas. Det var osäkert med påfyllning och jag fick slutligen besked om att det inte skulle bli någon leverans. Så trist! Vilken lycka när läget ändrade sig, och jag fick leverans för ett par veckor sedan. Nu finns det en massa olika varianter av Kullagårdens växtstöd här på Torvan. 

Välkommen hit på lördagar kl. 11-14!

Idag är vädret inte lika underbart som under de senaste dagarna men tillräckligt bra för vårt pyssel i trädgårdarna! Pyssel kanske är fel ord för våren i trädgården rymmer inte bara njutning, det är ganska hårt arbete också! Igår fick jag hjälp med det som jag tycker är allra tråkigast, att sopa asfalten vid bilarna. Så fantastiskt att sonens flickvän vill hjälpa till med sånt trist jobb! 

I trädgården blommar det fantastiskt just nu och grönskar är skir och ljuvlig! Maj är så löftesrik!  

Adiantum pedatum, frilandsadiantum




Krolliljorna bär fortfarande bara små knoppar, men snart! Finns tre underbara sorter på försäljningsborden.


Rost i trädgården är vackert! 
Det passar så fint till grönskan. Många rostiga prydnader finns här!


















Välkomna hit idag, lördag kl. 11-14!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar