Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

måndag 11 maj 2020

Glad överraskning! Antagligen får vi leverans av växtstöd i veckan!


Vitsippor igen! Ja, jag vet att jag tjatar om vitsippor, men de är underbara! Det finns så många sorter. Denna som jag fotade igår är Anemone nemorosa 'Pink Delight'. Det finns många som är mycket mer rosa än denna, den är obestämt rosa, men titta nära! Den är fantastisk!



Ja, den finns till försäljning. Jag har några krukor kvar.


Det där att fotografera när blomman är som allra bäst är inte alltid så lätt. Caltha leptosepala, is-kabblekan, som jag sådde för ett antal år sedan och som är planterad i dammkanten, har jag missat i flera år. I helgen lyckades jag innan några av blommorna blivit bruna och fula. Nu ska jag bara vänta på fröställningarna så att jag kan så den igen.


Erythronium 'White Beauty'. 
Alla hundtandsliljor är extra fantastiska i år! Den här skönheten finns inte till försäljning nu, men någon eller flera hundtandsliljor kommer antagligen att finnas på min löklista senare i sommar. Nästa års vår och försommarblomning måste ju planeras! Om ni vill ha min löklista med bilder och priser, så skicka mig ett mejl med er mejladress, så får ni den så fort som listan blir klar. Skicka till info@torvan.nu 

GLAD ÖVERRASKNING! 
Troligen får vi leverans av växtstöd i veckan! Hurra!!! 
Kullagårdens, världens bästa, växtstöd kommer åter att finnas till försäljning!

Välkommen till Torvan
lördag 16 maj
kl. 11-14

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar