Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

torsdag 21 februari 2019

Lyx i rabatterna!

Våren närmar sig! Nästa vecka ska den komma! 
Kanske!

I vår trädgård finns det fortfarande en massa snö, men när jag åkte in till Stockholm häromdagen så var där snöfritt! Lite isigt var det i en park som jag passerade, men gatorna är snöfria! 

På Facebook och Instagram ser man massor av snödroppar och annat ljuvligt men Sverige är avlåååångt! En del måste vänta längre än andra. Kul att de som redan har vår kan dela med sig till dem som måste vänta lite till! 

Torvans instagram: torvan_tradgard


En del av de växter som måste räknas till lyx 
och som kommer att säljas på Torvan i år:


Glaucidium palmatum, lunddocka




Hepatica transsilvanica 'Elison Spence', ungersk blåsippa




Podophyllum hexandrum, indiskt fotblad




Fritillaria pallidiflora, blek klocklilja




Trillium grandiflorum 'Flore Pleno', fyllt stort treblad.




Trillium albidum, vitt jättetreblad

💚💚💚

Torvans öppning för säsongen blir
lördag-söndag 4-5 maj
kl. 11-15

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar