Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

söndag 10 februari 2019

Pynt till trädgården

Varje år går jag på Formex, men bara i januari. Formex kan man gå på även i augusti men då är det mest tomtar som visas. Nej, nu överdriver jag, så klart, men det räcker fint med ett Formexbesök om året. Jag letar efter trädgårdsrelaterat pynt och om jag hittar nåt som jag gillar så handlar jag.


Den här fågelburen blev jag väldigt förtjust i så den kommer ni att kunna köpa här på Torvan i maj. 




Jag gillar fågelburar, och den här köpte jag in för att ha i en av mina "balkonger" som jag uppfört på Stockholmsmässan Nordiska Trädgårdar. Nu hänger den här på Torvan.







Här är en annan bur som hänger i trädgården. 


Det mesta pyntet som finns på Torvan och är till försäljning är i rost. 



Krukor och annat i cortenplåt.



Hortensia i rost på hög pinne. Väldigt snygg, tycker jag!



Vallmokapslar i rost! Fungerar inte bara som prydnad naturligtvis utan också som växtstöd. 

Rost är väldigt vackert till grönskan på sommaren och det passar fint även i vinterträdgården. Men i år har jag hittat lite annat också. 




Här är en fågelmatare i tre våningar som också kan tjänstgöra som en ren prydnad. Jättesöt, tycker jag!



En sirlig, avlång plåtkruka. Jättefin på altanbordet för lite lägre växter. En fördel när man vill se dem som sitter på andra sidan bordet. Och det vill man ju!




En mycket vacker ljuslykta! 

Hoppas att ni blev lite köpgalna! Om ni blev det så kan det vara bra att skicka en beställning/förfrågan så att jag kan lägga undan. Det finns nämligen inte så många av varje grej. 

💚💚💚💚💚
/pia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar