Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 4 februari 2015

Drömtid!


Visst var det vacker ute i trädgården idag...
men nog längtar jag efter våren. Särskilt när jag tittar på 2014 års vårbilder!





Tulipa humilis 'Persian Pearl'




Corydalis solida 'Beth Evans', nunneört, kommer att finnas till försäljning här på Torvan i vår,




liksom många olika sorter av Erythronium, hundtandlilja.




Men tyvärr inte Globularia trichosantha




eller Prunus 'Accolade'.




 Pulsatilla integrifolia! Ett SMYCKE som jag tyvärr inte heller har till försäljning.




Men man SKA inte förverkliga alla sina drömmar! Och när det gäller växter finns det alltid något underbart nytt att drömma om!

Dream on!
hälsar
pia på Torvan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar