Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 25 februari 2015

Hurra! Det är våååår!

Så underbart det är! Vintervilan är över för min del och här är beviset! En kopp kaffe i solen på altanen med hunden i knäet, det är vad jag alldeles nyss har njutit av. Hunden ligger fortfarande kvar i solen och lyssnar på fåglarna! Hon, vovvan, har också väntat otåligt på våren!

Min fina kaffekopp från Kyoto i Japan! Näe, jag har tyvärr inte varit där och köpt den själv. 


Så här ser det ut på vår altan idag! Mycket snö som fortfarande ligger kvar men det smälter fort nu. Det var varmt i solen. Jag hade ingen jacka på mig men satt utan att frysa en hel halvtimme.



Igår tackade jag också ja till att vara med på trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar i Älvsjö
den 26-29 mars. Jag hade bestämt mig för att låta bli i år för det är väldigt dyrt men det är ju så roligt också!

Jag har idag, innan kaffet på altanen, plockat ihop 3 lådor med vitsippor till mässan och det sticker redan upp vitsippsstjälkar i många krukor. Det ÄR vår!

Jag hoppas att ni kommer till Torvans monter och handlar av mig på mässan! Jag kommer att ha mycket roligt med mig! 


Soliga vårkramar!
/pia


2 kommentarer:

  1. Visst är det en underbar dag idag? Jag har också varit ute och njutit av våren idag.
    Jag kommer troligtvis inte gå på mässan i år. men om jag gör det kommer jag givetvis förbi din monter:-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att du har viktigare saker för dig i år!!! Men om du kommer ifrån så är du hjärtligt välkommen! Har du hunnit att titta på mina nya barr? Jag har fått några beställningar redan och om det var något som du tyckte var häftigt så kan du mejla mig.
    Kram!
    pia

    SvaraRadera