Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 11 september 2013

Trädgårdssafari

Jag har varit på trädgårdssafari! I fredags morse steg jag på en buss vid Stockholms Central tillsammans med ett glatt gäng trädgårdsamatörer och så gav vi oss iväg mot Hamburg.

Trädgårdsutställning i Hamburg 2013

Det blev en innehållsrik resa, fullspäckad med växter, intryck och sådant som det kommer att vara härligt att tänka på i vinter när snön ligger djup. Här kommer några snabba blomsterbilder innan arbetsdagen tar sin början. Håll till godo!
























Det kan vara svårt att genomföra sådana här projekt i den egna hemträdgården men man kan inspireras av växtval och färgsammansättningar.

På lördag och söndag är Torvan öppen igen men snart är det slut för säsongen. Inte så många helger återstår av växtsäsongen. September ut är Torvan öppen.
 
VÄLKOMNA!

1 kommentar:

  1. Jag funderade på den här resan, men kom fram till att det inte passade i år med allt vi har att göra på den egna tomten. tiden och pengarna går åt där istället:-) Men va kul att se dina bilder! Verkar ha varit en riktigt bra resa!
    Kram!

    SvaraRadera