Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

lördag 28 september 2013

Elegant förfall

Nu är årstiden inne då man behöver TITTA NÄRA igen. Slut är tiden då man kan låta blicken fara fritt i trädgården och allt är vackert.






Nu ser det "stökigt" ut med alla nedfallna björklöv och inte minst tallbarr. Vi har många tallar som stökar till det och trots att jag gillar tallarna så kan jag ibland bli galen på barr och kottar.






Men om man tittar nära, ja då finns det oändligt mycket vackert! Alla trädgårdsägare känner väl till de egna "titta nära-motiven" och kan njuta av trädgården året runt. Men andra som hälsar på har nog svårare att hitta det vackra.











 
 
Välkommen till Torvans sista öppethelg för säsongen!
Lör-sön 11-15

3 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Jag hade tänkt titta förbi dig i helgen, men så fick jag oväntat besök från Norge så det gick inte. Men vi ses säkert hos STA i vinter:-)
    Hoppas du får en fin helg! Kram!

    SvaraRadera
  2. Kjempefine bilder av vakre øyeblikk i høsthagen. Det er nok som du sier nå at en må litt nærmere innpå for å se skjønnheten mellom forfallet som har satt inn. Men høsten er vakker også!
    Ha en fin søndag i morgen:)

    SvaraRadera
  3. Kära Nora och Fagertun! Ha en fin söndag ni med! Visst är det vackert men nog är det allt lite sorgligt också! Kram från pia

    SvaraRadera