Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 26 juni 2013

Semester




Sommarsemester hemmavid är härligt! Att vakna i lugn och ro, sätta på kaffet och sedan ta kaffekoppen och gå ut och njuta av sommaren. Att kunna reducera alla måsten till ett fåtal är ljuvligt, att få ta dagen som den kommer.


Krukorna står i drivor där ute. Jag har fortfarande massor som behöver krukas om och krukas upp men det känns lugnt. Det jag inte hinner idag, det hinner jag imorgon eller dagen därpå.


Igår morse tog jag dessa bilder. Solen sken och det var underbart där ute. Idag kan det nog bli några skurar. Hoppas då att det blir ett milt och vänligt sommarregn som inte slår ner pionerna.





Pionen 'Buckeye Belle' är fantastisk!




Flugtrumpeten, Sarracenia purpurea visar upp sina fyndiga, vätskefyllda blad så att insekterna ska känna sig lockade att undersöka vad som finns innanför den frestande munnen. Och visst går de i fällan. Om man tittar ner i bladet ser man de stackars insekterna ligga där och flyta.




Visst har flugtrumpeten en läppstiftsmålad vänligt leende mun!



Samma leende ser man hos Myran. Men Myran har inga illistiga tankar. Den är vad den ser ut som. Inget hot där inte!


Ha en härlig dag, vare sig ni är lediga eller inte!

 

3 kommentarer:

  1. Grattis på semestern! Vilken lycka att vara ledig i piontid! Vi håller tummarna för att vädergudarna erbjuder precis lagom mix av sol, värme och regn! /Kjell o AK

    SvaraRadera
  2. Härlig att du har semester, det har vi mest hela tiden numera, det är skönt. Vi hinner ändå inte med. Buckeye Bell har en härlig färg, vi har den också. Vi ses/Carita

    SvaraRadera
  3. Tack, tack! Jag har verkligen haft det mysigt denna vecka! Hoppas att ni har det härligt också!
    /pia

    SvaraRadera