Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

lördag 25 maj 2013

Massor av växtstöd

kommer det att finnas på Torvan imorgon, söndag. Vi har fått leverans från Kullagården och ni som har väntat på pionstöd, klematistorn och annat kan hitta dem här på söndag.

Kanske finns det en liten mamma någonstans som skulle bli glad över ett växtstöd eller varför inte en växt till trädgården.











Här finns mycket kul att shoppa när det gäller växter:

Vackra små minibarrisar av olika slag, irisar, funkior, ormbunkar, treblad, fotblad, sockblommor. Listan kan göras lång.




I en av blötbäddarna blommar Epimedium (sockblomman) 'Pink Elf'.





 Filipendula multijuga 'Hjordis' finns det några få plantor av till försäljning eftersom jag delade min egen planta i höstas. Detta lilla älggräs har starkt markerade röda bladnerver, blir ca 40-50 cm högt och blommar i rosa. Hjördis, den norska damen, är mycket odlingsvärd och många växtentusiaster har henne i sina trädgårdar.



 Anemone nemorosa 'Pink Delight' blommar fortfarande i sina krukor.

 
Välkomna på söndag 11-15 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Hej Pia!
    Jag tänkte på dig igår när jag planterade Iris 'Hemstiched' som jag köpte på mässan. Jag kommer nog och köper flera Irisar vad det lider, men just nu är det mycket annat som måste fixas i trädgården först. Norsk som jag är så borde jag kanske ha en 'Hjördis' också:-)
    Hoppas du får en fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack Nora!
    Det växer så det knakar (inte minst maskrosorna) och det är verkligen underbart där ute! Nu ska vi njuta så mycket det går (och strunta i maskrosorna)!
    Jag tror absolut att du behöver en Hjördis! Hon är en snygging.
    Ha en härlig helg du också!
    Kram!

    SvaraRadera