Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 9 mars 2012

Rum och Trädgård


Det har varit en hektisk vecka så det var väldigt trevligt att lyxa till det med en ledig dag idag.


Mässan Rum och Trädgård pågår i i Kista just nu. Jag var där idag och det var mest rum det handlade om. Jag kom hem med några fröer i väskan... och gamla flöten från 1904. Det är sant! Jag kunde inte låta bli! Jag har absolut ingen aning om vad jag ska göra med dessa flöten men de är vackra. Kan vara bra att ha!

Det fanns inget överflöd av växter att handla men det gjorde inte så mycket. Jag har haft en väldigt trevlig dag ändå. Visst har jag fått inspiration till eget skapande. Kanske inte så mycket när det gäller trädgårdsdesign men att sätta ihop vackra saker, installationer. Vad säger ni om denna? Snyggt
men kanske inte så användbart.


Sedan fanns det vackra bordsdekorationer att inspireras av!

Läckra bakelser!


En rejäl sommarfest!





Kanske jag ska sätta stolpar i hörnorna på mina pallkragar?! De skulle bli mycket snyggare då!



Och visst vore det trevligt med lite fårskinn på spaden. Fast min kompis har nog rätt! När jag föll i trans framför spaden fick jag höra, "usch, tänk så lerigt och lortigt skinnet skulle bli! Hm...
I helgen ska jag skola om plantor och det kommer inte att vara så här vackert på mitt arbetsbord!



2 kommentarer:

  1. Det verkar ha varit en trevlig mässa i Kista i år.
    Så mycket fint du bjuder på.
    Annika

    SvaraRadera
  2. Tack Annika! Jag hade absolut en trevlig dag men jag kan nog inte rekommendera den som en trädgårdsmässa. Satsa på Älvsjömässan istället! /pia

    SvaraRadera