Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

lördag 24 mars 2012

Det är en ny dag imorgon!


Igår när jag gick en runda i trädgården såg jag vårtecken överallt. Det går så himla fort nu att man måste titta varje dag för annars kan man faktiskt missa något. 


Tyvärr är jag så himla förkyld att jag bara orkar vara ute en liten stund. Jag stod också i växthuset, i den goa värmen, och krukade upp Trillium grandiflorum, stort treblad samt Convallaria majalis var. rosea, rosa liljekonvaljer och två olika sorters liljor. Sedan var det stopp på trädgårdsäventyren. Det blev soffan igen.

Jag har mycket mer som ska krukas upp inför trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar i Älvsjö och det är snart den 12 april och då ska allt vara på plats. Nåja, än är det ganska gott om tid.




Sarracenia purpurea, flugtrumpet, som står i min minimyr ser helt ok ut efter vinterns vedermödor. Så himla synd att jag inte tog vara på fröna i höstas. Jag spred bara ut dem runt plantan och hoppades på det bästa. I höst ska jag göra ett bättre jobb. Jag vill ha många sarracenior. Och stora ska de vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar