Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

lördag 13 augusti 2011

Växtstöden börjar ta slut.

Det har tunnats ut bland växtstöden. Om ni funderar på att stötta någon växt i er trädgård, så kan det nog vara bra att titta in till Torvan rätt snart. Nästa leverans av växtstöd blir inte förrän nästa år. Idag har jag öppet men inte imorgon. Nästa helg är det öppet som vanligt.

Så här såg det ut efter Kullagårdens leverans i maj. Nu finns inte alla varianter av stöden kvar längre men kanske har vi just det du behöver.



Lilium 'Spring Pink', är en väldigt vacker lilja. Undrar om hon fortfarande blommar? Jag ska snart gå ut och titta efter.

Den mörka linjen ytterst på kronbladen och fräknarna gör henne till en skönhet! Namnet är lite underligt bara. Åtminstone här i Norden, men visst får hon oss att drömma om våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar