Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 15 januari 2021

En svartvit värld

 God fortsättning på det nya året! 

År 2021 hoppas vi alla ska bli ett bättre år, ett år då vi kan träffa släkt och vänner, nära och kära, oftare och på nära håll!

💚💚💚

Trädgårdsåret 2020 var nog ändå för många ganska ok! Mycket tid lades på trädgården eftersom vi begränsades i många andra fritidsintressen. Kanske startades nya projekt i trädgården som ska slutföras i år.

Just nu ligger utelivet i träda!



Igår tog jag detta foto, i strumplästen, från altanen. Här står skottkärran på högkant i snön. Resten av bilderna är tagna några dagar innan när det var lite mindre snö i trädgården. 

En svartvit värld



men vacker.







Jag är faktiskt glad för snön just nu. När jag klev ur sängen i morse visade termometern på -9 grader. Då är det kämpigt för växterna om inget värmande snötäcke finns.




Trädgårdsbestyren vilar inte trots att de just nu behandlas i soffan med datorn i knäet. Igår beställde jag massor av vackra rostiga växtstöd och pynt till trädgården från Two Faces of Sweden. En hel del nytt kommer att finnas här i vår och naturligtvis våra gamla favoriter!

Fågelmatshuset på bilden nedan har jag haft i trädgården i några år nu. Det fungerar fantastiskt bra och fåglarna är lyckliga! Särskilt nu!



Fågelmatshus från Two Faces of Sweden!

 Dekorativa fåglar i järn sitter på taket och uppsamlingsplattan under fågelhuset samlar upp frön och skal. 
Fågelmatshuset i rostigt stål från Two Faces, inkl. stativ 1395:- beställs med fördel nu, så att extra fraktkostnad kan undvikas.
Detta är alltså en beställingsvara!


Kanske ni också ska fundera på om ni vill beställa en portal till trädgården! De är också beställningsvaror och vi får troligen bara en leverans från Kullagården i vår så det gäller att tänka redan nu. Hör av er med ett mejl i så fall så löser vi det!







Nu längtar vi till en ny trädgårdssäsong, 
eller hur!💚



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar