Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 7 augusti 2020

Sensommar!

Den underbara limegröna alunroten Heuchera 'Electra' finns nu till försäljning.

När augusti är här, då lider sommaren mot sitt slut även om vi hoppas att mycket av den kommer att finnas kvar! Luften blir liksom annorlunda! Och ljuset! Jag hoppas att vi kan få många sköna kvällar med varm luft och tända ljus i trädgården i augusti.

 

Juli var kall, men jag är ändå nöjd för vi fick också en del regn vilket jag tycker är skönt, och vädret var tillräckligt fint för att barnbarnen skulle kunna bada i den uppblåsta poolen på gräsmattan. Vi fick koppla varmvattenkranen till poolen, men ändå!


Vass som trädgårdsväxt! Att odla vass i trädgården medför risker, den sprider ju sig! I en kruka utan hål, så att den får ordentligt med vatten, utvecklas den till en underbar terass-växt! Den blir ungefär 1,5 m hög och är vacker hela säsongen! Finns till försäljning!

Astilbe 'Mighty Chocolate Cherry' blir hög och har en underbar, lysande färg på blommorna. Finns till försäljning.

Alunroten Heuchera 'Champagne' har en ljuvligt intensiv färg! Finns till försäljning.

Det är inte så vanligt att en alunrot har snövita blommor, men det har denna Heuchera WORLD CAFFE 'Shakerato'. Bladverket har en rosa ton. Finns till försäljning.

Fina yogakatten i järn finns också till försäljning!

Välkomna till Torvan imorgon 
lördag den 8 augusti
kl. 11-14!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar