Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

torsdag 7 maj 2020

Längtans tid är NU!

Välkomna till Torvan nu 
på lördag den 9/5 
kl. 11-14!


Det är så mycket som blommar just nu! De ytterst tåliga och tätt växande primulorna, under en av mina blötbäddar, är som vackrast nu. Jag blir glad när jag passerar dem!



Ni som följer mig vet att jag älskar vitsippor. Här är Anemone nemorosa 'Atley'.



Svavelsippan 'Sioux' med sina, i början, riktigt mörka blad, har fått en monstruös blomma. Blomman håller inte den vanliga formen och dessutom är den mycket större än de andra. Mycket intressant att se om den uppför sig likadant nästa år!
Svavelsippor är en blandning mellan vitsippa och gulsippa.


Trillium albidum börjar att slå ut! Den här ruggen är jag riktigt stolt över!


Narcissus 'Kokopelli' slog ut i veckan. Det är så trevligt att Narcisserna har så olika blomtid!

På försäljningsborden har jag dukat upp massor av fina växter och i trädgården blommar det! 
Välkommen till Torvan på lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar