Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

måndag 4 mars 2019

Och så blev det!

Mer snö alltså! Och egentligen är det inte ett dugg konstigt. Det är ju bara den 4 mars, men när man har smakat våren på riktigt så känns det lite bittert. 

Jag planerar inför vårens riktiga intåg genom att plocka upp massor av nya varor.


De glada, söta och myllrande myrorna som klättrar med hjälp av små magneter kostar 40 kr och jag sålde dem även förra året, med strykande åtgång kan jag tillägga. Sådana klättrar på många stuprännor nu.






Denna stora, mäktiga järnkruka har jag också sålt tidigare och jag älskar den! 420 kr tog jag förra året och jag har inte bestämt om jag behåller det priset eller om jag ska höja några tior.


Jag har nu äntligen fått hem de där trädgårdsprydnaderna i en helt ny, romantisk stil än jag haft tidigare. 


Droppar i två storlekar som kan fyllas med fågelmat.



Elegant och ovanlig ljuslykta med ett inre stormglas så att ljuset inte blåses ut.



Avlång kruka i zink.



Ursnygg "fågelbur".

Dags att ta tag i dagen! Ha en riktigt fin dag!
 Imorgon är det semmeldagen! Kanske vi ska festa idag också?! 

/pia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar