Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

söndag 24 mars 2019

Världens bästa växtstöd!!!

Det är äntligen vår! 
För en del av oss bara vårvinter, men det är hög tid att planera för kommande växtsäsong! Vi behöver kanske fundera över vilka av växterna i trädgården som behöver extra stöd i livet.






Jag kommer att få hem växtstöd lagom till att jag öppnar 4-5 maj. Om det är något stöd ni vill vara säkra på att hitta här på Torvan i år, så bör ni beställa det. 

För er som ännu inte är bekanta med Kullagårdens växtstöd kan jag berätta att de är tillverkade i Falköping av obehandlat rundjärn som rostar sig naturligt brunt. De sticks enkelt ner i marken och är elegant rena i utförandet och mycket funktionella!














Om ni bor i närheten av Falköping så kan ni kontakta Per och handla direkt från Kullagården, och om ni bor i Mälardalen så kommer ni till oss på Torvan i Tullinge, två mil söder om Stockholm. 




Här på Torvan, i trädgården, finns en av Kullagården stora planteringslådor och runt detta parti är en kantplåt nergrävd, allt tillverkat i cortenplåt.





I trädgården finns också dessa planteringsringar utan botten som kan användas antingen för särskilt känsliga växter som inte tål rotkonkurrens, eller som behöver en särskild jordblandning. De kan också användas för att lyfta fram växter som du är särskilt stolt över. 


💚💚💚💚💚

Hör av dig om du har några frågor eller om du vill beställa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar