Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

måndag 20 mars 2017

Växtstöd från Kullagården, ett vårtecken!

Snön har smält i snabb takt den här helgen, men det finns fortfarande en del att halka omkring på, ute på gräsmattan. Den lätta norrsluttningen på Torvan gör att snön ligger länge. På facebook ser man oerhörda mängder med vårblommor, men här finns inga mängder än så länge. Krokus, julrosor, snödroppar och snöklockor finns här, men man får leta lite efter dem. 


Leucojum vernum, snöklocka kommer att säljas på trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar den 6-9 april.


Torvans monter 2015. Då kunde inte Kullagården närvara. I år, precis som förra året, har Torvan och Kullagården tillsammans att ha en större monter än den på bilden, men platsen blir densamma. C 09:51 är "adressen". I år blir växtförsäljningsdelen av montern större än förra året.



Denna krukhylla finns nu på Torvan efter att ha designats av mig för en av de två balkonger som jag gjort för trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar.




Det är hög tid att börja trädgårdsplanera inför den nya säsongen. Här på Torvan finns de utmärkta växtstöden från Kullagården och jag får påfyllning av dem, lagom till Torvans öppning den 29 april.

Beställ gärna det du behöver, för att säkerställa att de finns här när du vill ha dem. Mejla mig för prisuppgifter. Samma priser som förra året!





Välkomna med era beställningar!
/pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar