Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

torsdag 26 november 2015

Torvans adventskalender

När barnen var små fixade jag alltid en adventskalender med paket till barnen. Varje år undrade jag lite över varför jag hade startat den där traditionen men barnen tyckte att det var roligt. Det var ganska mycket jobb med att hitta 48 små saker att slå in, fast det värsta var att slå in de där små paketen. Självklart väntade jag alltid in i det sista med att slå in dem.



I år ska jag fixa en liten adventskalender åt er! Varje dag, med start på söndag fram till julafton, kommer jag att posta ett nytt inlägg.  



I söndags gjorde jag ett litet besök på Zetas trädgård. Där var otroligt mycket folk eftersom det var julmarknadshelg.  Det stod en man utanför butiken och slussade in ett lagom antal personer åt gången. Utanför fanns stånd med hantverk. Om man var hungrig kunde man köpa varmkorv och medan man åt den kunde man värma sig vid elden som tänts i ett fyrfat.



Det är alltid vackert på Zetas! Jag drog mig undan folkträngseln och tog några bilder. Den här årstiden är det vackert på ett stillsamt och vilsamt sätt.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar