Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 22 juli 2015

Grönt är skönt!


Det är väldigt frodigt i trädgården efter allt regnande. Igår var jag ute i skogen men där kändes det ganska torrt. Underligt!




Sammetshortensian, Hydrangea aspera sargentiana är verkligen praktfull. Den mår utmärkt i detta väder och jag ser verkligen fram emot att den ska slå ut sina flata blomställningar.




Murgrönan som jag har som marktäckare, slänger ut sina revor mot gången i lunden.




Och det variegerade halvgräset Carex siderosticha med en krans av hasselört Asarum europaeum utanför, bildar också en snygg bård mot gången i lunden. 


Fotbladet Podophyllum 'Spotty Dotty' är jättestort och under bladen...


hänger ungefär 140 blommor!


Idag fortsätter arbetet med att kruka vitsippor här på Torvan. Mååånga krukor blir det!


Ha en riktigt skön dag oavsett väder!
önskar pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar