Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

torsdag 12 juni 2014

Torvan kommer att vara stängd nu i helgen!

för jag ska på trädgårdsäventyr igen. Det är Sällskapet Trädgårdsamatörernas riksmöte i Växjö, under fredag-söndag. Det är tur att jag har en man som är snäll och stannar hemma för att vattna!




Trollius 'Cheddar' blommar just nu.




Visst låter det lite torrt och tråkigt med riksmöte men det kan jag lova att det inte är. Det är bara trevligheter hela tiden. Välkomstmingel, trädgårdsbesök och supé med växtlotteri, och sist men inte minst, en växtmarknad som heter duga! Det ska bli SÅ kul! Mitt första riksmöte åkte jag till för 11 år sedan och jag har varit på alla sedan dess.




Podophyllum 'Spotty Dotty' har många knoppar.




Trädgårdsamatörerna består av en riksförening som är uppdelad i olika kretsar runt om i landet och varje år har en krets i uppdrag att ordna riksmöte. Där träffar man likasinnade från olika delar av landet och har trevligt. Jag säger det som jag sagt förut, gå med i Sällskapet trädgårdsamatörerna! Vi har så kul!

Bli medlem i Sällskapet trädgårdsamatörerna!




Metasequoia glyptostroboides 'Goldrush'




Rhododendron 'Gloria'




Lewisia cotyledon 




VÄLKOMMEN TILL TORVAN IGEN NÄSTA HELG
21-22 JUNI KL. 11-15

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar