Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

tisdag 17 juni 2014

Torvan är öppen på midsommardagen den 20 juni


och på söndagen den 21 juni! 

Jag är tillbaka hemma efter en underbar riksmöteshelg i Växjö. Jag har sett så många vackra trädgårdar och jag har fått många idéer om hur jag ska göra i min egen trädgård. Det är fantastiskt så mycket fint det finns i Sveriges avlånga land. 






Under trädgårdsamatörernas riksmöte så bussas man runt till olika trädgårdar och det är så jättekul och spännande att få kliva in i människors små eller stora paradis. Det trevligaste är nog att se hur stolta och glada de olika trädgårdsägarna är att få visa upp vad de under glädje och möda har byggt upp. Det är så det ska vara! Vi ska vara stolta över våra trädgårdar!




Något som jag imponeras av är hur välskötta trädgårdarna brukar vara. Om man ska hitta ogräs så får man leta efter det, och det gör man verkligen inte, för det finns så mycket kul att betrakta. Man har inte tid för att se eventuella ogräsplantor.

I en av trädgårdarna runt Växjö såg jag den här skylten. Det var sanna ord tänkte jag, och tröstande också. Dessa ord ska jag ta fram nästa gång jag skäms över ogräset som alltid finns här på Torvan. Jag har ju rensat ju! Det är bara det att det måste göras om... en annan dag.




Min favoris (tror jag) bland Iris germanica (utan namn) blommar och doftar just nu.




Och paradisbusken, Kolkwitzia amabilis gör detsamma, precis som den ska, lagom till midsommar!

Välkommen till Torvan på 
lördag och söndag
 11-15!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar