Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 20 april 2012

En trevlig kväll!

Igår var jag i hos Sällskapet Trädgårdamatörerna i Uppsala och berättade om, bland annat, mina blötbäddar. Jag hade en mycket trevlig kväll! Stämningen hos Uppsalakretsen var härlig! Synd att Uppsala ligger så långt bort, annars skulle jag genast ha blivit medlem. Stort tack för gårdagen! Hoppas att vi ses snart igen!

Jag tänkte att jag skulle ha kunnat lägga in härliga vårbilder i detta inlägg men det snöar! Igen! Visserligen är det regnblandat men det känns ändå för bedrövligt. Nu måste det väl ändå vända snart. De senaste åren har vår stora björk fått musöron lagom till sista april. Jag undrar om det kommer att hända i år.

Bilden nedan, förra årets musöron.

Jag tänker absolut inte gå ut och fotografera i detta eländiga väder. Det blir till att fuska. Det blir bilder från förra året men det är ok för de blommar just nu... under ett tunt lager snöslask.

Det är bilder som ni har sett förut men det kan inte hälpas. Jag tänker inte gå ut!


 Narcissus 'Julia Jane'


Crocus tommasiniana 'Ruby Giant'


Hepatica nobilis, blåsippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar