Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

måndag 26 mars 2012

Försäljningskrukor

Sanguinaria canadensis 'Multiplex' har börjat att titta upp ur krukorna.

Det är så spännande att se vad som klarat vintern i krukorna. Det är alltid lite oroligt eftersom det ju  dels ligger många timmars arbete bakom de där krukorna men också ganska mycket pengar. Det är definitivt ekonomiskt kännbart när det har varit en tuff vinter. Vatten och is i krukorna är en mardröm och det är oftast så att krukorna är fastfrusna också så att det inte går att lyfta dem och hälla ut det farliga vattnet.

Haquetia epipactis 'Thor'

Primula capitata ssp. mooreana visar sina bladrosetter i krukorna.
De här tre sorterna såg jag när jag sprang förbi krukorna. Det blev bara en snabbtitt idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar