Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

torsdag 5 januari 2012

GOTT NYTT ÅR


Gott Nytt År!
Hoppas att ni alla har haft en härlig och vilsam ledighet!


Hoppsan vilken lång paus i bloggskrivandet det blev. Det var inte meningen alls men december var en hektisk månad för mig precis som för många andra. Jag har också hunnit med två weekend-resor förutom julstök under denna månad.


Städning, pyntning, matlagning, införskaffande av julklappar, mycket är det att ordna med under december. Allt det där är trevliga sysslor! Synd bara att det blir så intensivt, att allt ska ske under en så begränsad tid. Det kan vara svårt att orka och hinna att njuta av allt. Jag har inte varit ute i trädgården mycket denna månad trots att man absolut har kunnat. Vilket underbart vinterväder vi har i år! Jag vet att jag inte borde tycka det. Ett tjockt snötäcke är så bra för växterna. Men det hjälps inte, jag avskyr snö i alla fall.


Det har tagits fram så otroligt många julstjärnor. Många är fantastiska men en del är bara konstiga. Till nästa jul kommer det säkert att finnas ännu fler att välja mellan. Konstigt egentligen att denna blomma är en så utpräglad julblomma. De flesta köper bara julstjärnan under december månad.

Nu stundar såtider. Idag har jag tvättat krukor inför sådden. Imorgon ska jag nog släpa in en eller annan jordsäck. Mot nya äventyr!

God fortsättning på det nya året!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar