Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 9 juni 2021

Juni och snart semesterstängt!

 

Oj, vad det har regnat idag! Förmiddagen spenderades i trädgården men vid 12-tiden brakade det loss. Jag hann inte ens in för att sätta på mig regnkappan, för först kom det två droppar och sedan hällde det plötsligt ner. Jag gick in under segeldukstaket med det hjälpte föga. Taket stod inte emot ett sådant skyfall. Nåja, man kan inte bli mer än blöt så det var bara att ge sig ut i regnet. Det har regnat mer eller mindre hela dagen så resten av dagen fick det bli inneaktiviteter.



Värmen som äntligen kom och regnet har gjort trädgården frodig. Det är svårt att hinna rensa det ogräs som kommer men vad gör det. Nu är njutningens tid!


Det känns som om allt blommar, trots att så mycket har blommat över. Här är Rhododendron 'Gloria' som har en märklig lyskraft. Jag har avbrutit vad jag gjort många gånga gånger, för att gå fram till den för att njuta extra.



Jag har planterat nytt i cortenrundlarna uppe på Torvan. Det blev jättefint, tycker jag. Bara en liten färgkrock, men det ska åtgärdas.



Två helger kvar bara innan jag stänger Torvan, jag har bestämt att jag ska ha semesterstängt tidigt i år. Jag öppnar i augusti igen


Clematis 'Omoshiro'

Jag har mejlat Torvans löklista till dem som velat ha den men jag har fått ganska många felmeddelanden. Det kan bero på att folk har bytt mejladress eller att jag kanske har skrivit fel. Ni som inte sett löklistan, mejla mig så skickar jag. Självklart också ni andra som vill ha den. När jag får leverans på lökar och knölar så hämtar ni er beställning här på Torvan. Jag skickar inte.


💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚


Välkomna till Torvan 

helgen 12-13 juni & helgen 19-20 juni

kl. 10-14

/
hälsar pia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar