Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

torsdag 29 juli 2021

Torvan öppnar 7-8 augusti. Öppet kl. 10-14


Tänk, på söndag är det den 1 augusti! Så snabbt juli månad försvann!
En härlig månad med ett fantastiskt sommarväder, men om jag ska vara riktigt ärlig, den var för varm för mig! Barnbarnen, som varit här på besök, tyckte att det var precis lagom varmt. Det blev ganska mycket bad för dem och de har haft roligt. En dags regn blev det bara och det var bra tyckte de. Mormor tyckte det var alldeles för lite vatten till trädgården. Det borde ha regnat på nätterna, men vädret styr man inte!


Mycket har blommat över väldigt snabbt den här sommaren. Underbart är kort, säger man ju.


Paeonia 'Buckeye Belle'


Cornus kousa 'Satomi', koreansk blomsterkornell

Nu är det snart dags att öppna Torvan igen. Nästa helg den 7-8 augusti är det dags och jag kommer att ha öppet kl. 10-14 både lördag och söndag. Borden kommer att vara laddade med nya växter och annat smått och gott för trädgården. VÄLKOMNA!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar