Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

lördag 25 april 2020

Idag, lördag 25/4 kl. 11-14 är Torvan öppen

Välkomna till Torvan idag!





Pulsatilla patens v. flavescens, gul nipsippa


Men igår tänkte jag att jag kanske skulle ha väntat med att öppna till den 2 maj i alla fall! Men vad sjutton, trädgården är inte vårstädad överallt i år heller vid öppning. Det är faktiskt likadant varje år! Jag hann inte i år heller, inget mer med det! 
Ni är hjärtligt VÄLKOMNA! 


Det finns en hel del att titta på och det är faktiskt riktigt fint, inte överallt men ändå!


Jeffersonia dubia, blå presidentsippa




Fritillaria meleagris, kungsängslilja




Fritillaria stenanthera, skär hornlilja




Pulsatilla tatewakii, skålsippa

VI SES!

/pia

2 kommentarer:

  1. Hej såg att du har Anemone Thekla.. vet du vart man kan köpa/ skicka efterden?

    SvaraRadera
  2. Hej Eva-Lena! Jag säljer den, men jag skickar inte. Var bor du?

    /pia

    SvaraRadera