Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

lördag 23 mars 2019

Trädgårdsmässa och vårens intåg!


Att gå på trädgårdsmässan är en utmaning! Man ser mycket som man vill ha, och att låta plånboken ligga kvar i väskan kan vara svårt. Under många år har jag låtit bli att handla och det på grund av att jag inte hunnit. Jag har haft egen monter i ganska många år men i år har jag stått i Sällskapet Trädgårdsamatörernas monter under en enda eftermiddag och därför har jag haft möjlighet att se mera än jag brukar. Jag var faktiskt duktig! Plånboken låg ganska stilla i väskan men visst handlade jag, precis som alla andra.







Trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar är starten på våren, tycker jag. Dessutom bjuder den på massor av inspiration. När jag såg husvagnen som man gjort om till ett växthus blev jag lite irriterad. Varför tänkte jag aldrig på den möjligheten? Vi hade vår husvagn stående på tomten under många år utan att den användes. Nåja, jag tror inte mannen i hushållet hade godkänt idén.



Som vanligt fanns en balkongutställning och det var väldigt många som var jättefina.


I föreningsdelen av mässan fanns trädgårdsamatörerna och alla andra trädgårdsrelaterade föreningar. Jag är inte medlem i Svenska Bonsaisällskapet, men jag är väldigt fascinerad av denna konstform.



Det fanns en utställning med miniatyrträdgårdar. Väldigt trevligt!



Att ha trädgård att få leka! I en massa olika sammanhang!

💚💚💚💚💚💚💚

Låt oss gå ut och leka! Våren är här! 

4 kommentarer:

  1. Åh så roligt att se bilder från mässan! Ja nu vill man ha inspiration och sen ta tag i trädgården :)
    Ha en fin lördag!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit en toppenlördag för jag har gjort den allra första rensningen i trädgården. Det var såå roligt!
      Trevlig fortsättning på helgen!
      Kram pia

      Radera
  2. Ovanligt trevlig mässa i år på många sätt. Gillade jordproverna, miniatyrträdgårdarna, balkongerna, flera föreläsningar och minglet förstås.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det fanns mycket att roa sig med, helt klart! En trevlig start på våren även om en del av besökarna fortfarande har mycket snö hemmavid.

      Allt gott till dig också!

      /pia

      Radera