Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

torsdag 30 augusti 2018

Öppet på lördag, stängt på söndag

för på söndag den 2 september ska jag vara med på höstfesten i Bergianska trädgården. 

Det brukar vara jättemysigt! Ni som inte brukar åka dit, passa på, där står många föreningar och visar, berättar om sin verksamhet och säljer till bra priser. Gott, t.o.m. fantastiskt fika, brukar säljas och det brukar alltid att vara en trevlig söndagsutflykt.

I veckan kom lökleveransen, så på lördag finns det lökar till försäljning här på Torvan.

En liten del av vad som finns till försäljning:


Tulipa 'National Velvet'





Tulipa praestans 'Shogun'




Tulipa humilis 'Persian Pearl'




Narcissus 'Tahiti'




Den  snövita Allium zebdanense som tål sol, skugga och torka.



Erythronium 'Pagoda', hundtandsliljan som är den lättaste att lyckas med. Billig är den också!




Fritillaria michailowskyi




Crocus chrysanthus 'Cream Beauty'

Välkomna till Torvan på lördag!

(Stängt nästa helg då jag har ett föredrag på lördagen i Örebro och på söndagen står på
Stockholm Urban Garden Show)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar