Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

tisdag 6 juni 2017

Stängt i helgen 10-11 juni

för jag ska på trädgårdsäventyr i Kalmar!



Nu till helgen är det dags för det årliga stora trädgårdsäventyret tillsammans med de andra trädgårdsamatörerna.
Sällskapet trädgårdsamatörerna har i år sitt riksmöte i Kalmar och dit beger jag mig självklart! Mannen och hunden stannar hemma och klipper gräset. Åtminstone mannen.


Det finns många fina trädgårdsföreningar men det är främst i denna jag hör hemma, även om jag är medlem i flera. 

Titta in på hemsidan och anmäl dig du också! Det spelar ingen roll i vilken del av landet du bor, det finns kretsar i hela vårt avlånga land och varje krets har sitt eget program och träffar.

http://www.tradgardsamatorerna.nu/




Rhododendron makinoi 'Fuji Kuku'

Under riksmötet träffas man någonstans i Sverige och umgås under festliga former. Vi åker buss runt till värdkretsens trädgårdar och sedan äter vi supé tillsammans på lördagskvällen. På söndagen ser vi fler trädgårdar och sedan avslutas eventet med en gigantisk växtmarknad där man kan hitta och köpa massor av spännande växter. Vi har kul!

Nästa helg kan vi ses igen här på Torvan. Eventuellt blir det lite justering av öppettiderna men det skriver jag i så fall här på bloggen och på hemsidan!

Vi ses!

/pia

2 kommentarer:

  1. Tänk, jag har aldrig lyckats komma iväg på ett riksmöte. Hoppas att ni får en riktigt trevlig helg! Hälsa om du träffar någon jag känner:-)
    Kram Nora

    SvaraRadera
  2. Det ska jag göra Nora! Och nästa år, då! Kram!

    SvaraRadera