Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 2 juni 2017

Öppet nu i helgen 3-4 juni!

Förkylningen är under kontroll och Torvan kommer att vara öppen lördag och söndag kl. 11-15 som vanligt.

Det är så mycket som blommar i trädgården nu. När jag tog min trädgårdsrunda idag så slogs jag av hur fort det går. Värmen under förra helgen och regnet som kommit i veckan har satt fart på växterna. 


Saruma henryi



Achlys triphylla är en ljuv och elegant lundväxt
 hemmahörande i Nordamerika. 





Cypripedium 'Victoria' har i år fem blommor. 
Detta är en gammal bild.

Välkomna till Torvan i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar