Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

måndag 9 maj 2016

En underbar helg!

Högsommarväder har det varit i helgen och det är mycket svårt att minnas hur det var förra veckan! Tänk så lätt det är att vänja sig vid sommar. Det vore fantastiskt om det här vädret kunde fortsätta! Eller kunde kanske vädret vara LITE svalare. Fortsätter detta så kommer vårblomningen snabbt att vara överstånden och det vill man ju inte. Ambivalent som vanligt

Lite av det som blommar på Torvan just nu:


Anemonella thalictroides 'Oscar Shoaf' blommar och jag hade dessutom några krukor till försäljning. Per köpte den sista och han var lycklig! Jag också, för jag vet att Oscar kommer att bo bra hos honom!





Magnolia stellata  'Rosea King' blommar också nu, men väldigt sparsamt! Jag har ingen lycka med magnolior! Det är alldeles för mager mark här på Torvan.




Trillium!


En gulgrön,


en urblekt rosalila,



och en krämvit! 

Torvan har varit öppen i helgen och jag har haft många trevliga besök! Jag tror att jag har pratat om vädret med alla besökare. Vi här uppe i norden blir så otroligt lyckliga när värmen kommer! Vi väntar så länge och sedan kommer den. Klart att vi njuter!

Tack alla ni som gjort min öppningshelg så trevlig. Det känns lite konstigt att meddela att 
Torvan är stängd nästa helg den 14-15 maj och även lördagen den 21 maj 
eftersom jag då kommer att vara på Hågelby trädgårdsdag. 

Söndag den 22 maj är Torvan öppen igen!

VÄLKOMNA!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar