Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

söndag 19 januari 2014

Mycket finns det!



Jag har gått på Formex i två dagar men jag har ändå inte hunnit att se allt. Formex är en mässa för fackfolk inom handel. Där finns allt! Mycket av allt! Hemtextil, hantverk, porslin, prydnadsföremål, leksaker... listan kan göras hur lång som helst men jag går naturligtvis dit för att hitta trädgårdsrelaterade grejer.


Mycket roligt och fint har jag sett och en del fult! Men smaken är olika och det en tycker är förfärligt, tycker en annan är fantastiskt och så ska det vara. På Formex finns det massor för alla smakriktningar och stilar.



Tovade stenar


Innan man fotograferar måste man kolla så att det är ok med monterföretaget och för det mesta är det inga problem.


Vackra ljus för utomhusbruk med lååång brinntid, är inköpta.


Hylla 


Passar på Formex men inte hemma hos mig





Rustikt och nedtonat


Häftig skyltning





Jag har gått på Formex och mannen har skottat snö! 
Rättvist, eller hur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar